Sjukling, huu

Fy vad dåligt jag mår, nu är ännu en förkylning påväg. Har feber och ont i huvudet. Och jag som har bortamatch i Vansbro på lördag! Får inte bli sjuk nu!

Idag har jag vart på vårdcentralen och kollat lungkapaciteten el vad man ska säga, de halvt konstaterade att jag hade astma, fast det visste jag ju redan... fattar inte vad de håller på med på det där stället! De verkar aldrig veta vad de själva håller på med! Man blir ju rädd när man är där. Hon hade ingen koll på vad hon sysslade med, kunde inte läsa av statistiken på papperet hon skrev ut åt mig haha.

Sedan gick jag till mamma på jobbet en sväng innan jag skulle åka till skolan och kolla på vårshowen. Våran katt, Kurre (även kallad Kurt) följer alltid med mamma på jobbet och ligger på hennes skrivbord. Han är så söt och tjock.

Såg verkligen fram emot vårshowen, men jag tyckte faktist inte att den var speciellt bra.. Höll på att somna där ett tag också.. Men men, de gjorde ju ett bra jobb. Själv har man ju svåra problem med att stå framför klassen och prata och dom står där framför en hel skola och dansar och sjunger! Bra jobbat!

Sen hade jag hål i 2 timmar innan jag skulle ha affärsjuridik. Satt i biblioteket och läste Robinson Crusoe, ska har seminarum på den boken på onsdag på svenskan.
Affärsjuridiktimmen var nog den tråkigaste och jobbigaste lektionen jag har haft på länge, beror kanske på att jag hade ont i huvudet redan innan lektionen. Men våran lärare är verkligen booring, förlåt men så är det. Min uppfattning är att om man verkligen ska lära sig något så måste man ha en bra lärare. Och affärsjuridik är ändå ett roligt ämne. Jag trodde till exempel att religion skulle bli mitt värsta ämne, men hade världens bästa lärare, och den kursen var den bästa jag har haft!

Var på sånt dåligt humör när jag kom hem, men lite mat gjorde susen! Skulle vara med Emil ikväll och kolla på hockey men vill inte smitta han, ska nog städa och färga håret istället. Nån som vet nåt botemedel mot förkylning? ;)


Kurtan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0